بیشتر بدانیم

هر کدام از ما در زندگی اهدافی را دنبال می کنیم، مسیر رسیدن به یک هدف می تواند به هیجان انگیزترین لحظه های زندگی ما تبدیل شود.

اینکه ما چگونه هدف گذاری می کنیم و چگونه وارد مسیر رسیدن به آن هدف می شویم، موضوعی بسیار مهم در ارتقاء خودمان و کسب و کارمان است.

فرض کنید می خواهید به یک هدف بسیار کوچک را در زندگی خود می خواهید دست پیدا کنید، برای این منظور قبل از هر چیزی نیاز است آن هدف را در ذهن خود بیابید.

برای یافتن اهداف نیاز نیست خود را درگیر موضوعات مختلفی کنیم، برای این منظور به نیاز های خود رجوع می کنیم، مثلا یک خودکار برای نوشتن نیاز داریمِ، پس یک هدف برای من مشخص شد،‌ یک خودکار برای نوشتن، در این مثال شما بدون فکر کردن آگاهانه به صورت اینترنتی یا حضوری مراجعه می کنید و خودکار مورد نیاز خود را خریداری می کنید و به هدف خود می رسید.

چقدر ساده و راحت به هدف خود رسیدیم،‌ بله رسیدن به هدف در مرحله اول شناخت نیاز دارد ما برای اینکه به هدف در کمترین زمان دست یابیم لازم است خود و اهدافمان را به شکل درستی بشناسیم.

معمولا ما اعتقاد داریم که خود را به خوبی می شناسیم و می دانیم در ما چه می گذرد. اما وقتی به خودمان و کسب و کارمان خوب نگاه می کنیم می بینیم یک معمای نشناخته هستیم.

برای شناخت خود و کسب و کارمان باید اقدام کنیم تا بتوانیم بهترین هدف را با توجه به شرایط حال و آینده شناسایی کنیم. استفاده از تجربیات گذشته می تواند ما را در این مسیری یاری کند ولی باید بدانیم چه تجربه ای برای ما مفید است؟

پس برای اینکه قدم در دنیای نشناخته بگذاریم اولین قدم شناخت است،‌در ادامه به این موضوع می پردازیم که شناخت چگونه و با چه روش هایی ایجاد می شود.

شناخت را با اصول علمی و تجربی شروع کنید.

باز بر می گردم به خودم، می خواهم خود را به نحو درستی بشناسم تا در قدم بعدی بتوانم کسب و کار خود را بشناسم، برای این موضوع از خودم شروع می کنم؛

مسیر شناخت خود:

  1. من که هستم و چه ویژگیهایی دارم برای این موضوع می توانید از تست های شخصیت شناسی استفاده کنید.
  2. من دارای چه منابع هستم و چه تواناییهایی دارم؟
  3. من با چه فرصت ها و تهدیدهای روبرو هستم؟
  4. من در چرخ زندگی از نظر مالی، تحصیلات، ایمان، خانواده، روابط اجتماعی، تفریحات و غیره چه نمره ای دارم.

حال که خود را از طریق متخصصان این امر شناخته ام شروع به شناخت کسب و کار خود می کنم این کار با روش های علمی و انواع روش های تحقیقاتی انجام می شود. با شناخت کسب و کارم بر ابعاد مختلف آن اشراف پیدا می کنم و در نتیجه می توانم تحلیل و برنامه دقیقی برای آن طراحی کنم.

 

ما در این مسیر در کنار شما هستیم.